مستند سازي Documentation) ) يكي از فرآيندهاي بسيار مهم در استقرار و اجراي سيستمهاي مديريت مي باشد . مستند سازي در اجراي صحيح و يكنواخت سيستم هاي مديريت سازمان ها و بهبود مداوم آنها ، تاثير بسزايي داشته وعلاوه بر اين موجب انتقال اطلاعات و اشاعه دانش و تجربيات در داخل سازمان ها مي شود . آشنايي مديران ، كارشناسان و كاركنان ، با اصول مهم مستند سازي و نيازمندي هاي آن در استانداردهاي سيستم هاي مديريت ( منجمله : ISO 9001:2000 ) و همچنين تكنيك هاي كنترل مستندات، به سازمانها در امر استقرا ر سيستمهاي مد .